Αγ. Ι.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ:
Ουχί οι νεκροί αινέσουσί σε, Κύριε, ουδέ πάντες οι καταβαίνοντες εις άδου. Αλλά ημείς οι ζώντες ευλογήσομεν τον Κύριον απο του νυν και έως του αιώνος
(Ψαλμ. 114.25,26).
Νεκρούς δεν ονομάζει τους πεθαμένους , αλλά εκείνους που πέθαναν μέσα στις ασέβειες ή εκείνους που σάπησαν μέσα στα αμαρτήματα. Διότι και ο Αβραάμ ήταν νεκρός και ο Ισαάκ και ο Ιακώβ, αλλά όμως έτσι ζούσαν, ώστε να τους θυμούνται οι ζωντανοί. Ο Μωυσής λοιπόν προσευχόμενος υπέρ του λαού του που ήταν κάτω από την καθοδήγησή του, μέσω αυτών παρακαλεί τον Θεό, λαμβάνοντας αυτούς βοηθούς στη προσευχή του (Εξ.32.13). Και τα τρία παιδιά για χάρη αυτών ζητούν να σωθούν γι' αυτό και λέγουν «καὶ μὴ ἀποστήσῃς τὸ ἔλεός σου ἀφ' ἡμῶν διὰ ῾Αβραὰμ τὸν ἠγαπημένον ὑπὸ σοῦ καὶ διὰ ᾿Ισαὰκ τὸν δοῦλόν σου καὶ ᾿Ισραὴλ τὸν ἅγιόν σου». (Δαν. Ύμνος τριών παίδων).
Αν δε είχαν τόση δύναμη, πως ήταν νεκροί; Και πάλι ο Χριστός «άφες τους νεκρούς θάψαι τους εαυτών νεκρούς». Γι'αυτό και ο Παύλος τους πεθαμένους, δεν τους ονομάζει νεκρούς, αλλά κοιμηθέντας, γράφοντας «Οὐ θέλομεν δὲ ὑμᾶς ἀγνοεῖν, ἀδελφοί, περὶ τῶν κεκοιμημένων» . Διότι ο δίκαιος και αν ακόμη πεθάνει, δεν πέθανε, αλλά κοιμάται. Καθόσον εκείνος που πρόκειται να μεταφερθεί σε καλύτερη ζωή, κοιμάται, ενώ εκείνος που πρόκειται να οδηγηθεί σε αθάνατο θάνατο, και ζώντας ακόμη έχει πεθάνει και είναι νεκρός. Εκείνοι κατεβαίνουν στον άδη, ενώ αυτοί θα ανέβουν στον ουρανό και θα είναι μαζί με το Χριστό. Γι'αυτό λοιπόν και ο προφήτης δεν είπε απλώς οι ζωντανοί αλλά «Ημείς οι ζώντες», αναφέροντας και τον εαυτό του μαζί.
Και γιατί δεν είπε «οι ζωντανοί» αλλά πρόσθεσε, «Ημείς»; Διότι και ο Παύλος έτσι είπε, ότι «τοῦτο γὰρ ὑμῖν λέγομεν ἐν λόγῳ Κυρίου, ὅτι ἡμεῖς οἱ ζῶντες οἱ περιλειπόμενοι εἰς τὴν παρουσίαν τοῦ Κυρίου οὐ μὴ φθάσωμεν τοὺς κοιμηθέντας»· Όπως ακριβώς εκεί το «Ημείς» , αναφερόμενο, δεν αφήνει αυτό που λέχθηκε να αναφέρεται σε όλους , αλλά λέγεται για τους πιστούς που μοιάζουν εκείνον στον τρόπο ζωής, έτσι και εδώ το «Ημείς οι ζώντες», εννοεί εκείνους που ζούν όπως και ο Δαβίδ, εκείνους που ζουν ενάρετα. «Από του νυν και έως του αιώνο».
Βλέπεις και αυτό που προσθέτει ότι αυτό δηλώνει; Αυτό; ποιό; Ότι εννοεί εκείνους που ζουν ενάρετα. Κανένας λοιπόν δεν ζει τη ζωή αυτή αιώνια, αλλά εκείνοι μόνοι, που ζουν διαρκώς την γεμάτη από δόξα ζωή. Καθόσον και οι αμαρτωλοί ζουν, αλλά μέσα στη κόλαση και την τιμωρία και το τρίξιμο των δοντιών, ενώ αυτοί ζουν με λαμπρότητα και περηφάνεια, έχοντας για έργο το να αναπέμπουν μυστικούς ύμνους στο Θεό μαζί με τις ασώματες δυνάμεις.
ΕΠΕ Ι.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΕΡΓΑ, ΤΟΜΟΣ 6
Read more: http://www.egolpion.com/nekroi_xrysostomos.el.aspx#ixzz3KppHk5Rz
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου