ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΟΦΑΝΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ.
Έγνω βούς τον κτησάμενον και όνος την φάτνην του κυρίου αυτού Ισραήλ δε με ουκ έγνω και ο λαός με ου συνήκεν (ΗΣΑΙΑΣ 1,3)
Η αχαριστία του ανθρώπου κατ’ εξοχήν αποκαλύπτεται, σε σχέση με την ευγνωμοσύνη των αλόγων ζώων. Όταν το βόδι γνωρίζει τον ιδιοκτήτη του κι όταν το γαϊδούρι γνωρίζει από ποια φάτνη τρώει, πώς είναι δυνατόν ο λογικός άνθρωπος να μη γνωρίζει τον Θεό του, τον Πλάστη και Τροφέα του;
«Ισραήλ» σημαίνει «αυτός που βλέπει τον Θεό». Κάθε λογικός άνθρωπος θά έπρεπε, σύμφωνα με τήν έλλογη φύση του, να είναι «αυτός πού βλέπει τον Θεό» και γνωρίζει τον Θεό και αισθάνεται τήν παρουσία Του και Τον υπηρετεί, όπως έκανε άλλοτε ο πράος και μακάριος Ιακώβ.
Όταν όμως ο λογικός άνθρωπος, πού η όλη ευπρέπειά του έγκειται στή θεογνωσία του, δεν γνωρίζει τον Θεό – όταν «αυτός πού βλέπει τον Θεό» γίνεται τυφλός ενώπιον του Θεού – τότε η ευπρέπεια του βοδιού και τού γαϊδουριού υπερβαίνουν αυτήν του ανθρώπου. Διότι τα βόδια, όλα ανεξαιρέτως, αναγνωρίζουν τον κύριό τους- και οι όνοι, χωρίς εξαίρεση, αναγνωρίζουν εκείνον πού τις ταΐζει, ενώ ανάμεσα στους ανθρώπους υπάρχουν εξαιρέσεις.
Υπάρχουν άνθρωποι – κατά κύριο λόγο ηγέτες ανθρώπων – οι οποίοι δεν αναγνωρίζουν τον Κύριο το Τροφέα τους. Η αθεΐα είναι μία νόσος, η οποία εμφανίζεται αποκλειστικά και μόνον ανάμεσα στους ανθρώπους• η αντίθετη, ένθεη κατάσταση, είναι φυσιολογική και υγιής συνθήκη μόνο για τούς ανθρώπους και όχι για τα ζώα. Συνεπώς, η αθεΐα δεν είναι νόσος των ζώων, άλλα των ανθρώπων (αλίμονο, μόνον αυτών!), διότι μόνον αυτοί προορίζονται να είναι «αυτοί πού βλέπουν τον Θεό»• και όταν χάσουν την ένθεη κατάστασή τους, γίνονται πιο φτωχοί κι από το βόδι και το γαϊδούρι.
Αύτή είναι η όραση του Ησαΐα, υιού του Αμώς, του προφήτη του Θεού.
Ω Θεέ του πράου Ιακώβ και τού φωτισμένου Ισραήλ ο οποίος «βλέπει τον Θεό», βοήθησέ μας να διατηρήσουμε την ανθρώπινη αξιοπρέπειά μας – την αξιοπρέπεια ενός «ο οποίος βλέπει τον Θεό» – ώστε κάθε μέρα και κάθε ώρα να γνωρίζουμε και ν’ αναγνωρίζουμε με ευγνωμοσύνη Εσένα, ώς τον Κύριό μας και Τροφέα.
Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τούς αιώνας των αιώνων. Αμήν.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018
http://apantaortodoxias.blogspot.com/2018/08/blog-post_51.html?m=1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου